RoelandenMargaopdeCamino.reismee.nl

Finisterre

De laatste wandeltocht door de eucalyptusbossen. Veel van dit soort bossen hebben we gezien. Het ruikt er zo lekker. Eucalyplus zit er trouwens ook in de 'voedende' voetenzalf waar we onze voeten iedere dag mee insmeren.

Jelmer en Eva, waar doet Eucalypta jullie aan denken?

We liepen over een pad met links en rechts van ons een haag van varens. Sommige waren groter dan ikzelf ben. Opnieuw prachtig.

Al tamelijk in het begin van de wandeling realiseerde ik me dat ik iedere dag wel een bloemetje gezien heb wat ik nog niet eerder gezien heb. Ik wilde zo graag dat ik er op deze laatste dag oook nog een zou zien en welja...nog wel een paar meer zelfs. Ik kan ze niet allemaal benoemen.In elk geval zat de passiebloen erbij. Wel raar zo in de vrije natuur. Meestal toch in de tuin. Maar goed ,we zitten hier in Spanje en ik was blij met mijn laatste nieuwe vondsten?

Spanje ia naar mijn idee een hanenland. Ik heb ze iedere dag gehoord. Ook in de grotere steden en niet alleen s'ochtends om 6 uur. De hele dag door. Katten en honden hebben we ook veel gezien. Veel duitse herders, blijkbaar gewend aan wandelaars. Ze maken zich absoluut niet druk om ons. En vandaag nog weer een ezel gezien. Tja, die hebben we in nederland ook wel!!

Laatste wandeldag. Het is goed, het is mooi geweest. Ook weemoed, het zit er op. Ook al was de vermoeidheid er de laatste dagen steeds eerder, iedere dag begon ik weer met zin er in.

Nu luierdagen. Wandeling nog naar de vuurtoren. Misschoen een boottocht hierzo langs de kust. Lanterfanten op het strand.

Dinsdag als ik thuis ben het blog nog maar eens doorlezen. Wat was er in het begin en hoe was het in de eerste weken. Zoveel ervaringen, verschillende logeerplekken, ontmoetingen met mensen, nu weer andere dan in de eerste weken. Vandaag kwamen we nog weer twee nederlandse echtparen tegen die we de laatste weken wel vaker gesproken hadden. Zij eindigen vandaag in Muxia, wij hier.

Het was fijn, het was mooi. Waarschijnlijk een eenmalige gebeurtenis en daarom des te dierbaarder.

Reacties

Reacties

René*

Super dat jullie deze tocht hebben volbracht. Geniet nog van de laatste dagen in dit schitterende land. Heel veel suc6 op de terug reis naar huis. En hopelijk kunnen we een keer nagenieten van jullie geweldige ervaring. Groetjes René en Diana

Ziska

Eind goed, al goed!
Nog ff nasudderen en dan weer in de waan van het dagglijkse leven?
Genieten jullie er maar van! En mag het naklinken heel lang!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!