RoelandenMargaopdeCamino.reismee.nl

dag 41 naar As Lires 14km

Vanaf vandaag vieren ee vakantie. We lopen een halve etappe. Van schrik verslapen we ons serieus, om 8.30 worden ee wakker maar er blijken meer langslapers. We worden bij vertrek aangespoord door de schoonmaakploeg. Na een serieuze klim blijft het genieten. Het is weer stralend als vanouds, het kan niet op.

Tusen Muxia en Finistere is een dorpje met een groeiend aantal albergues en hostels, 30km is best ver. We komen weer terecht in een heel nieuw complex, ik begrijp niet hoe dat financieel uit kan. Subsidie oid. doet ook een duit denk ik. Kort voor aankomst lopen we een oude man tegemoet die klaagt over neuro-uitval (hemianopsie). Het trekt bij en kijkt mee te vallen, toch een beetje griezelig.

Onze kamergenoten zijn Zuid-Afrikaans, gek om met elkaar NL te kunnen praten. We lopen na de wasbeurt naar het strand, laten ons weer imponeren door de golven en staan met onze pootjes in de oceaan. Later nog een tukkie op het strand, heerlijk soezerig. De rest van de dag kunnen julie inmiddels uittekenen, geen commentaar, vooral de fotos zijn ditmaal sprekend!

Roeland

Reacties

Reacties

Maartje G.

Morgen het laatste loodje. Jullie snoeptrommel is dan weer goed bijgevuld, zou ik denken!
Geniet ervan. Wat een belevenis!

Ewout

Mooi om te zien hoe de grote reis langzaamaan overgaat in een vorm van vakantie. Jullie bouwen het heel geleidelijk af. Het ziet er trouwens wel indrukwekkend uit hoor, dat ‘Dag 41’ in de titel. Ook mooi om dat merktekentje op het landkaartje te zien, zo helemaal aan de rand van het continent. (Ik heb ooit eens met mijn poten in de Stille Oceaan gestaan, in Californië. Ik vond het een machtig gevoel om heel Amerika in mijn rug te voelen drukken.)

Misschien een leuke bezigheid voor de komende dagen: het opstellen van Top-3 lijstjes. De Top-3 van de mooiste momenten, de Top-3 van de zwaarste momenten, de Top-3 van de vreemdste pelgrims, de Top-3 van de mooiste albergues, de Top-3 van de hardste snurkers, de Top-3 van de lekkerste maaltijden, en ga zo maar door. Het lijkt me dan het leukste om eerst elk apart in gedachten zo’n Top-3 samen te stellen, en ze dan te vergelijken. Maar goed, het is maar een suggestie!

Veel plezier nog! Straks kunnen jullie lekker op jullie lauweren gaan rusten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!