RoelandenMargaopdeCamino.reismee.nl

Santiago is bereikt!!

Even voor twaalf uur gisteren waren we in Santiago op het plein voor de kathedraal. We stonden er nog maar amper en de klokken begonden te luiden. Het was schitterend weer. Gelukje! In Santiago schijnt het nogal eens te regenen.

De kathedraal staat deels in de steigers. Het lijkt er op dattie een flinke schoonmaakbeurt krijgt. Het gedeelte dat al ontdaan is van mos, gras e.a. gewas ziet er een stuk witter, frisser uit. Hij wordt er weer een stuk mooier van. Ook nu weer een immens grote kathedraal waar je uren zou kunnen rondkijken. Gisterenavond naar de palgrimsmis geweest. Het was natuurlijk in het Spaans maar ik kon het toch aardig volgen. Hoogtepunt van de mis was een immens groot heen en weer zwaaiend wierookvat. Deze werd met zo'n kracht heen en weer gezwaaid dattie bijna het plafond raakte. Ze zullen wel uitgevogeld hebben hoever ze kunnen gaan zonder brokken te maken. Het koord waar het vat aan hing kon het ook verdragen.

De binnenstad hier is mooi. Oude smalle straatjes, veel winkeltjes en terrasjes. Het is leuk om hier rond te slenteren. Als cadeautje voor het behaalde doel heb ik mezelf een t shirt cadeau gedaan met een opdruk van een peregrino met een wandelstok.

Vandaag een rustdag. We hebben nog tot 8 juni. Morgen wandelen we het eerste stuk naar Finisterre. Daar doen we een dag of 5/6 over. Daar zitten we aan de oceaan. We wandelen voor een deel ook over het strand. Finisterre wordt ook wel het eind van de wereld genoemd.

Afgelopen week heb ik geen enkel moment aan Finisterre willen denken.Ons doel was Santiago en dan hadden we gedaan wat we ons voorgenomen hadden. Heel voorzichtig, ergens op de achtergrond was er wel de wens om door te (kunnen) lopen. Nu hebben we het er niet eens over. Het is voor ons allebei een vanzelfsprekendheid geworden.

Met een bronstig stier is mijn parate kennis weer oke. Met al die grote pilsen weet je het maar nooit. Ik dacht trouwens dat herten bronstig waren maar wat maakt het ook uit. We weten inmiddels waar we het over hebben.

Jullie een fijn weekend allemaal. Ik ben tegenwoordig steeds een dag vooruit. Gisteren dacht ik dat het zaterdag was, nu heb ik het gevoel dat het zondag is . Raar hoor. Fijn weekend dus, kus. Marga

Reacties

Reacties

Ilona

Lieve Marga en Roeland, van harte gefeliciteerd met deze fantastische prestatie en beleving!! Super gaaf om deze verhalen te lezen en jullie foto's te bekijken. Elke dag keek ik na mijn diensten snel of er al weer een verhaal was. Nu nog verder lopen.....geniet!! liefs Ilona

marjo boxman

zoveel mensen, zoveel verhalen...allemaal datzelfde pad, die lange reisweg... al die mensen die het nu eindelijk eens zelf willen ontdekken...en jullie hebben het gedaan.
wat een bijzondere belevenis voor jullie.
hartelijke groeten en nog enorm veel verrassingen toegewenst (leuke hoor). Marjo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!