RoelandenMargaopdeCamino.reismee.nl

dag 33 naar Ribadiso da Baixo 21km

Zoals gezegd, 27 jaar getrouwd, toch ook wel een beetje speciaal hoor. Wie had destijds gedacht dat we nu,..., nou ja niemand. Er is in dat opzicht heel wat gebeurd en daar zijn we reuze blij mee. Jelmer en Eva stuurden ons een lief filmpje met live gelukwensen, een mooi begin van de dag natuurlijk.

Inmiddels zijn niet alleen wij maar alle peregrinos overtuigd van de eindstreep, er heerst een uitgelaren en wat opgewonden sfeer en ieder kijkt vooruit naar de aankomst. Het is vergelijkbaar met een marathon na het 40km punt, dan ga je het halen!! Blijft echter dat we supertrots zijn op de fysieke en mentale prestatie maar primair intens blij met de totale belevenis.

Ik dacht vandaag aan alles dat ik ga missen en dat zijn vooral geluiden: geknerp van steentjes, getik van stokken, gekleper van schelp en kalebas op mijn rug, Spaans geratel, gestommel van vroege peregrinos, de vogeltjes, het stomen van de koffiemachine en de kleine aanwijzingen van Marga. Als vanzelf wijst ze me op details die ik anders niet opmerk zoals bloemetjes, ooievaars (!), schelptekens in de straat, aanwijzingen voor albergues en ga maar zodoor. De vanzelfsprekendheid ervan is altijd prettig en vertrouwd.

Ook nu weer vinden we een toplocatie, door de beschrijving in de gids is Marga spontaan ons plan voor een privado vergeten! We overnachten in een oud leistenen complex aan een riviertje met strandje, pootje baden dus.

Het gebruikelijke boeket bloemen is ditmaal een met zorg samengesteld veldboeket van wilde roosjes, verder niks te vinden maar welgemeend.

We hebben inmiddels besloten zondag door te lopen naar de kust (Finistere en Muxia), tijd genoeg en goeie zin. We makeen afspraak met zus Annemieke en nicht Suzanne voor een meet and greet voor de kathedraal.

Roeland

Reacties

Reacties

Paul en Annelies

Hee, gefeliciteerd. Met alles!

Monique

Hey Roeland,

Nooit gedacht ik dagenlang mijn bed in zou stappen na een verhaaltje van jou! haha
Erg leuk om jullie avontuur te volgen en vind het een super prestatie!
Geniet nog lekker.

Ewout

Tja, overtuigd van de eindstreep… Mag ik jullie er even fijntjes op wijzen dat Lieuwe Westra in 2013 tijdens de laatste etappe van de Tour, toen het peloton al over de Champs-Elysées daverde, toch nog moest opgeven? Geintje hoor, natuurlijk gaan jullie het nu halen! Dat moet inderdaad wel een geweldig gevoel zijn, om te weten dat jullie over een paar dagen aan zullen komen op dat plein bij die kathedraal, en dat jullie daar dan alle riten zullen gaan beleven die horen bij het voltooien van de Camino!

Ook langs deze weg nog gefeliciteerd met jullie trouwdag. Een veldboeket van wilde roosjes lijkt me mooier dan een groot boeket dat bij de Fleurop vandaan is geplukt!

Gerard

Dag bruidspaar, gefeliciteerd met jullie 27e trouwdag. Een wel heilig getal: het getal 3 tot zichzelf verheven. En 3 is natuurlijk het getal van de heilige drieëenheid (die trouwens helemaal niet in de Bijbel genoemd wordt, maar daarover zal ik jullie bij een andere gelegenheid aan je kop zeuren). Het is daarom wel heel toepasselijk dat jullie op derde dag na de dag van drie tot de derde in Santiago zullen aankomen. Voor het geval dat je denkt dat ik niet kan rekenen: de Grieken en Romeinen rekenden "inclusief", wat wil zeggen dat begin- en einddag van een periode meetellen.

Of er ook een edel metaal of steensoort aan 27 jaar huwelijk verbonden is? Geen idee. Maar laten we het houden op de schelp, dus parelmoer. Goede reis verder!

ivon

Van harte peregrino's met jullie huwelijk!
Een mooiere locatie bestaat niet!!!
Op naar Santiago met nog heeeel veeeel mooie momenten!

Jan Boter

Dag Roeland en Marga. Ik wil jullie ook graag feleiciteren met jullie 27e trouwdag. Eerlijk gezegd was ik de tel in de loop van de tijd kwijt geraakt. Ik volg verder trouw iedere dag jullie berichten en kijk nu met spanning uit naar de ontknoping, hopelijk binnen enkele dagen. Wat een prestatie en wat een belevenis. Ik heb het iedere dag gevolgd en zal het net als jullie het jammer vinden, als het weer voorbij is.maae ik merk ook, dat jullie door de gezinsleden trouw gevolgd worden en wat is Facebook dan toch een uitvinding. Ik weet nog,dat we aan het Lago Maggiore zaten en de grens naar zwitserland over moesten om daar een moiezaam telefonisch contact met het vaderland tot stand te laten brengen via allerlei telefonistes. De wereld gaat toch ook vooruit. Goede aankomst gewenst, oom Jan

Jenneke

Wauw, 27 jaar! En dat daar vieren! Dubbel speciaal! Van harte gefeliciteerd!
Liefs, Jenneke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!