RoelandenMargaopdeCamino.reismee.nl

dag 31 naar Gonzar 26km en dag 32 naar Casanova 22km

Daar zijn we weer! Zoals gezegd passeerden we gisteren het 100km punt, een wat onooglijk paaltje in de berm. Ik had wat meer circus verwacht met vlagvertoon, fanfare en een echt frietkot, ik ga erg verlangen naar een goeie vette bek speciaal. Een paar 100m verder werd een hele lading Spanjolen afgezet. Ze kunnen hun Compostella op CV vermelden als ze 100 lopen. Met een wat misplaatst superioriteitsgevoel (dat vinden we zelf ook) zien we het aan. Gympies, dagrugzakjes en wouldbe mega Jacobswandelstokken. Zou de tocht vanuit St Jean ons CV nog opleuken? Voormalig CDS Dik Berlijn fietste vanuit Nl maar dat was na zijn militaire topfunctie. Misschien ook voor mij een goed idee..? De kms raken op en nu willen we ook graag aankomen, Santiago is vaker gespreksonderwerp onder het voetvolk. We komen 29mei aan, dus 5x20, eitje dus. Niet dus, gisteren had ik het helemaal gehad, na een machtige lunch aan een groot stuwmeer volgden nog 8 slopende km naar Gonzar. In de Municipal maakten we ons bedeiland op twee hoogslapers, dat is ook knus hoor!

We aten met onze Koreaanse meid en haar wandelmaatje voor die dag, 78jarige John uit Australie. Hij gaf zich deze winter een schop onder zijn luie kont, keek naar 'the Way' en wilde dat ook. Voor de eerste en laatste keer, hooguit nog eens liftend zegt hij.

Vanochtend vroeg sluipt iedereen weer omzichtig rond, een beetje show, iedereen is al wakker. Zaklampen zwaaien lichtbundels rond en plastic zakken kraken enorm. De 'stilte' wordt plots doorbroken door het alarm van een telefoon op volume 10, ik krijg een geweldige lachbui. Dat is maar goed ook want deze ochtend heb ik voor het eerst geen zin. Na wat eten, een knuffel en 'buen camino' van Marga kom ik toch op gang. Marga vindt inmiddels dat als je 35 dagen ook 100 dagen achtereen kunt lopen, sterker we kunnen niet meer zonder.

Vandaag lopen we vlotjes zonder veel noemenswaardigs naar Casanova, een plaatsnaam die meer doet vermoeden dan het gehucht dat het is. We vinden deze keer een leuk dingetje met net iets meer charme dan de municipal slaapstallen en genieten van een fijne middag in de tuin. We gaan vrijdag de Heilige Jacobus een hug en high five geven, daar zal die van opkijken!!

Roeland

Reacties

Reacties

Jenneke

Ha die Roeland en Marga,

Ik lees met jullie mee. Wat een emoties komen er kijken bij zo'n enorme prestatie he? Want dat is het!
Ik vind het knap. Ga zo door en veel succes samen!!!

Liefs,
Jenneke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!