RoelandenMargaopdeCamino.reismee.nl

dag 25 naar el Acebo 24km

Na alle commotie en ontsteltenis over misstanden op de Camino vandaag weer alle aandacht voor waar het echt om gaat!! We besloten ditmaal met de maniakken mee te doen en voor 6en op te staan. Lekker onbijtje met restanten van gisteren en daarna op weg naar het Cruz de Fierro. Deze vroegere (letterlijke) mijlpaal staat op het hoogste punt (1500m) van de tocht en is in de loop der vele jaren een monument geworden waar iedere pelgrim iets achterlaat. Dat is vaak een steen die symbool staat voor een last die daarmee letterlijk maar natuurlijk vooral figuurlijk van de schouders wordt genomen. We hadden daar vooraf wel over gesproken, maar wat. Ik draag goddank geen last met me mee en ben vooral dankbaar en blij om het, mijn en ons leven. Ons gezin vormt daarin vanzelfsprekend de basis.

Mijn vader en moeder vervulden een belangrijke rol in mijn jonge jaren. Zij kozen voor een 'normale' opvoeding ondanks dat slechte zien. En niet zomaar, nee tegen alle adviezen en goedbedoelde raad in. Toen ik april 70 een gouden turnmedaille won besloten ze het roer echt om te gooien en ging ik regulier leven, in school, sport en vrije tijd. Die medaille gaf ik al eens aan mama toen ze 60 werd. Toen papa 5 jaar geleden overleed (trouwens in deze weken) bleek die nog steeds op hun slaapkamer te hangen en nam ik hem terug. Vandaag liet ik hem achter bij het Cruz uit dankbaarheid en respect voor zoveel moed. Ik weet zeker dat ik daarvan heb mee gekregen.

Roeland

Reacties

Reacties

Ewout

Ik kan maar één ding zeggen: Wat mooi, Roel.

Gerard

Lieve broer, je verhaal over de medaille heeft me diep geraakt. Ik weet nog heel goed hoe ontroerd mama was toen jij die medaille aan haar gaf; je hield er toen een kort en indringend toespraakje bij. En nu ligt hij daar in Spanje, als symbool van je dankbaarheid tegenover papa en mama. Wat een prachtig gebaar.

Ivon

Prachtig!
Dit is de gedachte van het pelgrimeren!

Annemiek

Wat een offer om dat achter te laten, maar wat een dankbaar gebaar naar papa en mama. Hun vertrouwen heeft je veel gebracht!

Emmy

Wat ontzettend mooi!

liefs Truus

Roel wat een bijzonder gebaar naar je ouders toe en dat je dit zomaar met ons wil delen, geweldig heel mooi!!

Tineke

Heel bijzonder en ontroerend.

Marion Onland

Wat mooi om jullie verhalen te lezen....en Roel wat een bijzonder en liefdevol gebaar naar je ouders toe....respect voor jullie ondernemende tocht.....ik wens jullie alle goeds en nog veel bijzondere momenten....in liefde en licht verbonden Marion

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!