RoelandenMargaopdeCamino.reismee.nl

Hornillos del camino/el Molina

Dagen lopen altijd anders dan gedacht. Aangekomen in Hornhillas waren alle slaapplekken al gereserveerd. Men tipte ons voor een kamer in el Molina. Dit is niet een dorp of zelfs maar een gehucht....het is een oude, ik denk watermolen opgekalefaterd als verblijf evt ook voor pelgrims. We werden (gratis!!!) per taxi opgehaald en morgen dumpen ze ons weer op de camino. Helemaal verlaren in de middle of nowhere staat deze molen, rondom ons heuvels, weiland, bos.

Ik ben weer helemaal tevreden. Zo'n leuke plek.

Die mandala Ziska is een raam in de koepel van een van de vele kapellen in de kathedraal van Burgos. Mensen met interesse voor kerk of kunstgeschiedenis,, of geschiedenis van bouwkunst kunnen hier hun hart ophalen.. Natuurlijk de bouw van de kerk zelf maar ook schilderijen, heiligenbeelden, achtergronden van koningen die een kapel lieten bouwen om als ze dood gingen begraven te worden, ornamenten, houtsnijwerk. Te veel om op te noemen. Met als gids een geluidsrecorder in het nederlands. Het centrum van Burgos is zeker heel erg de moeite waard. Mooie gebouwen wel en ruim. Volges mij kun je daar ook best voor een dag meer leuke dingen zien en doen.

Tja, wij komen vooral om te lopen dus....marcheren maar.... Na afgelopen nacht 11 uur geslapen te hebben ging het vandaag weer best. Lekker wandelweer ook. We hadden nog wel net gisteren zonneheoden gekocht om ons gezicht te beschermen tegen de zon, vandaag nog niet echt nodig hoewel dat wel voorspeld is.

De laatste dagen voor we weg gingen heb ik veel muziek geluisterd van Boudewijn de groot en Robbert Long en Rob de nijs. Deuntjes als: Jan Klaassen was trompetter in het leger van de prins .....en Onder de blauwe hemel in de zilveren zon.....hebben een lekker ritme en helpen me de berp op. Leuk is vooral dat dat dan gewoon op zo'n moment in je op komt. Ik denk dat nu ook wel duidelijk is waarom we niet aan die haiku's toekomen.

Lieve allemaal, prettig weekend en tot het volgende verhaaltje. Marga