RoelandenMargaopdeCamino.reismee.nl

dag 13 naar Burgos 15 km

De Camino heeft meerdere markers in de route, veelal de groe steden, zoals Pamplona, Logrono, Bourgos en Leon. Verder zijn er veel minder opvallende maar niet minder belangrijke herkenningspunten als kloosters, kerken en eeuwenoude albergues. Burgos heeft een lange historie die mede is bepaald door de camino. Het was een verzamelpunt voordat pelgrims de hoogvlakte naar Leon overstaken. Vandaag marcheren we Burgos binnen, iit. Ons eerder plan om de ellende per bus te overbruggen. De afgelopen dagen wisselden we telkens ons plan en dat is ook leuk. Er was naar Burgos echt geen moer aan maar toch fijn gewoon te lopen, een pelgrim waardig!! We zijn de verdere dag toerist: een eigen kamer, dutje doen, terrasjes en natuurlijk de kathedraal. Vaak zijn monumentale kerken donker en somber, deze is licht en toegankelijk in alle opzichten.. De hele stad ademt sfeer, licht en ruimte, minder dramatisch dan de gids suggereert.

Het is ook een dag van rust en herstel, de afgelopen 2 weken eisen ook hun tol. Als we maar goed op elkaar letten blijft het goed gaan. Duidelijk wordt wel dat het niet alleen maar vertier zal zijn. Niettemin verheugen we ons op de komende week naar Leon.

Tot slot een interactief element. Marga wilde elke dag een haiku schrijven, komt niets van terecht. Een haiku is een Japans gedicht (geen rijmschena, wel vast aantal lettergrepen per regel: 5-7-5). Wie onderstaande begin het origineelst afmaakt krijgt als prijs een Camino gadget.

Pelgrim is op pad

Op zoek naar hoe, wie, waar, wat

.....

Een lieve groet,

Roeland

Ziska

Op zoek naar hoe, wie ,waar , wat

Extensie "Leven"

Gerard

Met alle bewondering voor Ziska's slotzin doe ik ook een voorstel:

Pelgrim is op pad
Op zoek naar hoe, wie , waar, wat
De weg is het doel.