RoelandenMargaopdeCamino.reismee.nl

dag 12 naar Cardenuela-RIopico 25 km

Het loopt vandaag uiteindelijk toch anders maar dat is juist leuk, daarover straks.

Totnogtoe is het weer ons goed gezind, altijd prima wandelweer, al dagen de korte broek niet en de ooncho onderin de rugzak. Soms breekt de zon zo prachtig door, alsof het licht aangaat. De natuur is in volle bloei en de heuvels zijn prachtig groen. Na een stoer ontbijt (ik kon niet meer!) liepen we in 1 ruk naar St Jean de Ortega, prachtig. Het is vaak heel rustig, na een pleisterplaats verspreidt het deelnemersvekd zich snel. Af en toe zijn er kleine pijntjes hier en daar, maar blaren gelukkig niet. Op de top van een col zien we de amputee van gisteren nog even.

Inmiddels lopen we in Castilie richting Burgos. Als we ergens wat eten zijn we onder de indruk van de omgeving en besluiten direct te bkijven. We komen terecht in een leuke albergue met samen eten, zowaar enkele NLers. Toch zoeeken we vooral elkaar; dat klinkt een beetje ouberaal maar is niet minder waar.

We vroegen ons af of je 'echt' kunt veranderen door de camino. Ik ben er zeker van dat ik dit meeneem en bewaar als een enorme ervaring en belevenis maar ik er als oersoon niet door verander. Een andere kijk op dingen van het leven is wat andere dan in persoon veranderen. Ik wil graag die beleving meenemen, zoiets.

We zijn nog een maand op pad, het is eigenlijk onvoorstelbaar dus dat laat ik maar zo,

Roeland

Reacties

Reacties

Ewout

Wij als thuisblijvers zullen straks, als jullie weer terug zijn, misschien (ook) wel kunnen vaststellen of de Camino blijvende sporen in jullie persoonlijkheid zal hebben achtergelaten! Maar wat je zelf ook al schrijft: de belevenis zal jullie altijd bij blijven, dat is alvast zeker.

Twee jaar geleden hebben wij, op de terugreis vanuit Zuid-Spanje, in Burgos overnacht. We hebben toen een heel plezierige avond gehad in het centrum. Wij kwamen en gingen echter per auto. Het zal voor jullie natuurlijk heel anders zijn om lopend de stad binnen te trekken, en weer te verlaten. Ik ben benieuwd hoe het voor jullie zal zijn om, na de rust van de afgelopen weken, in zo’n grote stad te verblijven. We zullen het straks wel lezen!

Hester

Heel tof om jullie verhalen te lezen. Ik haak nu pas aan bij het blog, maar , volg jullie nu op de voet, hoor! Genieten!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!