RoelandenMargaopdeCamino.reismee.nl

dag 7 naar Viana 19 km

Vanochtend sliepen we royaal uit tot 7 uur. De etappe is kort dus we hebben alle tijd. Onze kamergenoten zijn er minder goed aan toe. Blaren en onwillige knieen spelen op. We zijn soms verbaasd over de minimale voorbereidng, wij lieten niets aan het toeval over.

Het is een wisselvallige dag, in het weer, het parcours (op en af) en ook in de pit, soms gaat niet alles vanzelf. Samen stappen we daar flink doorheen. Het weer lijkt om te slaan, het waait soms keikard. Dan nog liever lopen dan fietsen trouwens.

Bij aankomst is het altijd even zoeken naar de gekozen albergue. Helaas bleek die alleen 's zomers open, dus toch albergue municipal. Het was kenneleijk feest, pas later dacht ik aan de Dag vd Arbeid, iedeteen vrij in Spanje, de kroegen puilden om 1 uur al uit. Kom daar eens om in NL met een kwijnense PvdA. In 1990 zong ik nog de Interantionale op een 1mei viering in Neede!!

We zijn dik tevreden en blij met onze eerste week Camino. De indrukken zijn overwelsigend, het kan niet op. Het voelt enorm om met weinig anders bezig te zijn dan lopen, eten, rusten en jezelf en elkaar verzorgen. Elke dag heeft weer zijn eigen verassingen.

Roeland

Monique

Vol passie en energie vertelde je tijdens de pauzes over jullie voorbereidingen van het avontuur. En nu beleef je het avontuur tot in je diepste vezel!
Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Geniet en stap lekker door!