RoelandenMargaopdeCamino.reismee.nl

dag 6 naar Los Arcos 22 km

Opnieuw een fijne dag. Saai he. Een wandeling door de vallei met op de voorgrond druiven en roggevelden. Wat verderop de bergen en vanmorgen in alle vroegte nog wat nevel daar over heen. Schitterend.

Grote broer en zus Johan en Jo, heel erg van harte geluk gewenst met jullie 50 jarig huwelijksjubileum. Wat een mijlpaal. Zondag een heel fijn feest gewenst.

Voor ons is dat onze 9de wandeldag, dan komen we in Najera aan, 59 km verderop. Dan lusten we wel weer een witbiertje op het goeie besluit van de wandeling en op jullie!!!!!

Valentijn nog dankjewel voor de jacobsschelpen die je kreeg uit Sarahs lodge en bij ons mocht brengen. Ze zijn hier in alle vormen, kleuren en maten en die van ons zijn het mooist. Joepie!

Marga

Ik doe ook nog een duit in het zakje. Vandaag een voorproefje van de Meseta, een schier eindeloze en dodelijk saai traject tussen Burgos en Leon. We hebben allebei enorm genoten van de stilte, vergezichten en rust. Dat gaat straks vast lukken. Al vroeg de boodschapjes voor een lekkere lunch in de berm gescoord, met een glucosebom voor vertrek kom je al een heel eind. Los Arcos is een vestingstadje, toneel van vroegere strijd tussen Navarra en Castilie, een enorme stadswal en dito kerk getuigen ervan. We lieten de Pelgrimszegen varen voor een genoeglijk terrasje, als dat maar goed gaat. De Here Heere krijgt nog geen vat op ons.

Morgen naar Rioja, een paar kortere dagen. We krijgen alle vetrouwen in een goed verloop van een geweldig avontuur, elke dag weer.

Roeland

René

Hallo Marga en Roeland, ik lees dat jullie richting Leon gaan. Daar komt de familie van Diana vandaan. Jullie lopen dan langs San Marcos. Dat is het plein waar Diana de familie voor het eerst ontmoette. In Leon heb je leuke terrasjes, en krijg je bij elk drankje tappas. Heel veel suc6 op jullie reis. Groetjes René.

Annemiek

Ik hoor niets over te zware rugzakken. Dragen jullie die fluitend de hele dag of rug? Heeft het oefenen met een zak aardappelen geholpen?

Ewout

Wat fijn om te lezen dat jullie zo aan het genieten zijn, en dat het lopen zo soepel gaat. Geen blaren, geen pijntjes, geen piepende en krakende lichaamsdelen?

Het is trouwens leuk om jullie reis op Google Maps zo’n beetje te volgen. Als jullie nou ook nog de adressen van jullie overnachtingsplekken erbij vermelden, dan kunnen wij (de thuisblijvers) met Streetview zelfs een indruk krijgen van waar jullie je ophouden!

Succes met de volgende etappes. En die Meseta, daar komen jullie ook wel doorheen. Misschien komen jullie zelfs wel op hele diepe gedachten, omdat jullie minder worden afgeleid door de telkens wisselende omgeving!

Ilma

Wat gaan jullie goed zeg! Ik ga even een week een cursus volgen en verheug me op thuiskomst straks om jullie verhalen te lezen. Koester die lieve voetjes maar!