RoelandenMargaopdeCamino.reismee.nl

dag 3. naar Pamplona 20 km

Een beetje routine zit er al in. 6.30 op en een uur later ben je weg. Voorwaarde is wel dat je je zootje op orde houdt en dat valt nog niet mee. Meermaals was ik al wat kwijt en telkens weer gevonden, altijd fijn. Zelfs het hoesje van de poncho maakt me blij. Na een peregrino ontbijt hadden we die ook nodig, Weeronline 3! Vreemd genoeg maakt het ons weinig uit, gewoon op pad, Pamplona lonkt. Inmiddels komen we regelmatig bekende gezichten tegen: the South African girls, een altijd opgewonden Francaise en een Koreaanse loner. De praatjes blijven vluchtig, we hebben genoeg aan ons zelf en elkaar. Vooral ik wil hheel graag in Pamplona overnachten vanwege de smalle straatjes en dol geworden stieren en cafe Iruna waar Hemingway stamgast was. We arriveren vroeg en maken nog een leuke stadswandeling langs imposante vestingwerken. De gezongen mis is wat obligaat maar meer werelds vertier in Iruna maakt veel goed. We overnachten in een tot aibergue vertimmerde kerk, ook in Spanje holt de geloofsbeleving achteruit. We hebben al weer zin in weer een dag!

Reacties

Reacties

Annemiek

En..., hebben jullie gegeten in Iruna?

Roelie

Bedacht vandaag pas dat jullie al op weg zijn.
4 dagen valt nog in te halen. Goede tocht!

Gerard

Jullie komen vast een hoop heiligen tegen onderweg. Vergeet vooral niet af en toe een kaarsje te branden voor de heilige Antonius van Padua: die kun je aanroepen al je iets kwijt bent. Er is zelfs een rijmpje voor: "Heilige Antonius, beste vrind, / Maak dat ik mijn .... weer vind." Zoals altijd zijn er tekstvarianten, bijvoorbeeld "Sint Antonius, heilige man / maak dat ik mijn ... vinden kan". En als hij het ook niet weet, dan hoor je een sombere stem van boven: "Lieve Roeland, wat een pech: je ... is voor altijd weg." In elk geval wens ik jullie een fijne wandeling morgen en veel plezier in Pamplona!

Ewout

Ik heb het even nagekeken, maar gelukkig draven die dolle stieren pas in juli door de straten van Pamplona. We hoeven dus niet bang te zijn dat Roeland het in zijn bol haalt om dat meteen maar even mee te pakken! (Vanuit de gedachte: Ik ben nu toch in de buurt.)

Die Antonius van Padua kende ik niet, Gerard. Handig om te weten. Kan ik mijn spulletjes voortaan lekker laten slingeren. Antonius schiet mij toch wel te hulp als het nodig is. (Of moet je een belijdend katholiek zijn om gebruik te kunnen maken van zijn diensten?)

Ruth

Wat leuk jullie belevenissen te lezen, lekker genieten dus!
Veel plezier

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!