RoelandenMargaopdeCamino.reismee.nl

dag 2 naar Zubiri Het betoverde bos 22 km

Vandaag was onze tweede wandeldag..Ons boek vertelt hierover onder de titel 'het betoverde bos'. In vroegere tijden werden pelgrims hier overvallen door rovers .......iehh, eng he.....die het voorzien hadden op hun geld. Ze bestaan niet meer of hadden een vrije dag of zo....maar wij hebben ze niet gezien. Ik zag wel een andere betovering. Het is nl een heel prachtig mooi bos met verschillende soorten bomen en struiken op allemaal verschillende hoogte. Zo kijk je tegen een gordijn van bomen aan. We zijn nu helemaal in het goeie jaargetijde natuurlijk. Het groen van de lente is nog zo lekker fris.

Ik vond het vandaag wel een hele tippel na de klim en klauterdag van gisteren. We waren zonder koffie op pad gegaan, dat doe ik dus nooit weer. Naarmate de dag vorderde kwam ik ook beter op gang. We liepen met een voorzichtig regentje. Op een zeker moment merk je het niet eens meer. Gisteren was trouwens prachtig. Hele dag zon. Zo'n dag waarop je bier drinkt na het wandelen.

Bij aankomst zo snel mogelijk douchen, droge kleren. Straks even het dorp in om te eten. Vannacht slapen we met zijn achten op een kamer in stapelbedden. Of het daar morgenochtend nog zo fris ruikt?? Nou ja dan gaan we toch weer weg.

Lieve mensen, dank voor alle reacties. Ik hoop dat jullie ons verhaal met plezier lezen.Een volgende keer vertellen we weer verder. Dag, liefs,kus, knuffel.

Reacties

Reacties

Karien

Lieve Roeland en Marga, wat leuk om zo mee te reizen in jullie, zeer beeldend geschreven. Klinkt goed so far, op naar de volgende dag zou ik zeggen!! Fijne tocht

Emmy

Leuk om via deze blog een beetje deelgenoot te mogen zijn van jullie belevenissen! Geniet van deze bijzondere ervaring!!

Ewout

Bovenaan het bericht staat 'Geplaatst op 26-04-2015 in Frankrijk'. Zeg, hoe zit dat, jullie waren de Pyreneeën toch al overgestoken en in Spanje terechtgekomen?

Vanmiddag liep ik met mijn boodschappenwagentje (hoe lullig wil je het beeld krijgen) naar de supermarkt om even een paar boodschappen te halen. Zo vertrouwd als die wandeling voor mij is, zo nieuw en spannend moet elke wandeling voor jullie zijn! (Bij mijn wandelingetje is een kop als 'Het betoverde bos' niet echt van toepassing, kan ik jullie zeggen.)

Gerard

The Day After... altijd zwaarder dan de dag zelf! Jullie zijn gisteren begonnen met de zwaarste klim van de hele tocht, dus geen wonder dat je dan vandaag even moet recupereren. Toch jammer dat er geen wonder is gebeurd in de vorm van een mild neerdalende regen van koffie. Amsterdam maakt zich inmiddels op voor de Koningsnacht, en naar verwachting staat het bier vannacht op de Lindengracht tot kniehoogte. Dat wonder blijft jullie in elk geval bespaard. Ik hoop dat jullie geen kamergenoten hebben die de hele nacht uit allerlei lichaamsopeningen vreemde geluiden laten horen. Mocht dat wel zo zijn, dan is het morgen extra prettig weer op stap te kunnen gaan. Bonne route!

P.S. Roel, Valverde heeft na de Waalse Pijl vandaag ook LBL gewonnen.

Karien

Ik heb nog een mooi gedicht voor jullie gevonden:

Pelgrimeren,
In de natuur met beide benen stevig op de grond In verbondenheid met anderen
In het teken van de Ander
Pelgrimeren,
Met open ogen,
Met open oren,
Met een ontvankelijk hart.
Pelgrimeren
Is vertragen,
Is vereenvoudigen,
Is verdichten van ervaringen Pelgrimeren
Is loslaten
Is verstillen
Is vertrouwen.
Pelgrimeren
Leidt op een natuurlijke wijze
Tot verwondering en dankbaarheid
Leidt tot besef van
Verbondenheid met alle schepselen en de Schepper, Leidt tot het activeren van jouw verbeelding.
Pelgrimeren
Is de haast uit je hoofd halen
Is het natuurlijke tempo van de ziel volgen
Is openstaan voor wat zich in het hier en nu aandient
En als het je gegeven wordt,
Onderweg misschien iets van de Ander ervaren.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!