RoelandenMargaopdeCamino.reismee.nl

waarom?

Ja, waarom? De vraag suggereert dat er een aannemelijke reden voor moet zijn om op pad te gaan anders klopt er iets niet. 5 Maanden terug ging het plotseling allemaal heel snel. We wisten al heel lang dat we ooit te voet wilden reizen, liefst heel ver en lang. Zonder doel, zonder plan, zonder motief maar met je eigen bagage, letterlijk en figuurlijk.'De geest reist te voet' is precies zoals het is. Tempo, cadans, beleving en zintuigen gaan lopend hand in hand. Nicht Suzanne vertelde over haar belevenissen vorig jaar samen met zus Annemieke. De volgende dag vertelde stagiaire Susan over haar Camino...en toen wilde ik ook, geweldig. Samen waren we er gauw uit, Marga wilde dit al veel langer.

Maar waarom eigenlijk? Geen spirituele of religieuze overweging, geen sportieve of grensverleggende drives, geen geldingsdrang. Ik heb heel wat sportieve uitdagingen volbracht maar nu niet. We gaan samen op reis als kroon op het en ons leven. De eenvoud, saamhorigheid en doelgerichtheid van dag in dag uit simpelweg samen lopen is spannend in alle eenvoud. Daarom, en verder niets!? Tja, dat zullen we ondervinden.

Nu tellen we af. Laatste x Zeist-Doorn vv, spulletjes verzamelen, slimme vondsten scoren en eindeloos leuteren, heerlijk! Ik weet niet hoe ik terug kom maar wel hoe ik weg ga. Vol verwachting, blijdschap en vreugde om het leven.

Roeland

Reacties

Reacties

Ewout

‘Ik weet niet hoe ik terug kom, maar wel hoe ik weg ga.’ Mooi gezegd, broer van me!

Dat je al heel wat sportieve uitdagingen hebt volbracht staat buiten kijf. (Zo’n palmares als jij hebt opgebouwd, daar kan ik enkel met diep ontzag mijn petje voor afnemen.) Maar dat het hier om iets heel anders gaat is ook een duidelijke zaak. Ik hoop dat deze nieuwe uitdaging jullie beiden zal verrijken!

Ruth

Roeland, ik was te laat met je gedag zeggen op het werk deze week, maar ik wens jullie beiden een fantastische reis, geniet ervan, en laat je verrassen door het leven met alle nieuwe ervaringen :) Veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!