RoelandenMargaopdeCamino.reismee.nl

driedaagse Het Krijtland

Wij hebben het Paasweekend dit jaar goed benut. We lieten de meubelboulevard links liggen en vertrokken zaterdag in alle vroegte richting Limburg voor de Driedaagse Het Krijltland (Eijsden-Epen-Gulpen-Maastricht). Ter voorbereiding op de hoogtemeters en met volle bepakking. We hadden allebei onze rugzak verzwaard met boeken en een zak aardappels, achteraf was het wat teveel van het goede, dus dat was alleen maar een meevaller.

Limburg blijft echt het mooiste stukje NL in zijn variatie en sfeer. We overnachtten in een heus wandelhotel in Epen en bij een net nieuw adres van Vrienden van de Fiets. Dat zijn trouwens prima adressen voor een habbekrats.

Met prima weer (veelal droog en weingi wind) hebben we 83km weggelopen en dat ging heel goed!! We zijn vol vertrouwen en kunnen bijna niet meer wachten Vooral Roeland heeft de neiging om er als het maar even kan over te vertellen of zonodig het gesprek die kant op te sturen, dat lukt altijd!!

Inmiddels hebben we onze bagage wel zo'n beetje rond hoewel je tot het einde toe blijft aarzelen en schipperen. Kleine vondsten geven groot plezier. Roeland heeft een stuk van zijn VerguldeHand scheerzeep in een minidoosje gestopt...zo leuk. Marga vindt allerlei handige reisartikelen in klein formaat.

Bij de foto's een kleine impressie van Limburgs Mooiste.

Gerard

Ha Roel en Marga,

Dat klinkt goed: 83 km in drie dagen door het bronsgroen eikenhout. En dat met volle bepakking. Misschien moeten jullie bij de volgende training geen aardappelen in je rugzak stoppen, maar een vracht jacobsschelpen. Na drie dagen gaat dat vast ook heel spannend ruiken!

Liefs, Gerard

Ewout

Ach, een middagje rondlopen op de meubelboulevard was vast nog veel zwaarder geweest dan 83 kilometer lopen!

Toch leuk om te merken dat boeken, ook in het tijdperk van de e-reader, nog hun nut kunnen hebben, namelijk als ballast in de rugzak. Het geeft wel nieuwe inhoud aan het idee van boeken kopen per kilo.

Straks moet Roeland nog gaan uitkijken dat mensen hem niet gaan ontwijken! 'Kijk uit, daar heb je die fanaat die je meteen over de Camino aan de kop begint te zeuren!'

Nog een paar weekjes, Roel en Marga! Stug doorgaan met aftellen, dan komt de dag van vertrek vanzelf!

Maaike

Hey Roeland en Marga,

Klinkt als een goede 'warming up' voor jullie reis straks!
Erg grappig; boeken & aardappelen in de tas! Wie heeft dat verzonnen?

Leuke site overigens, kunnen we jullie goed in de gaten houden ;-)

Truus

Hoy Marga en Roeland, ik wens jullie van harte toe een fantastische en sportieve vakantie, geniet ervan en zet je beste beentje voort.