RoelandenMargaopdeCamino.reismee.nl

O Cebreiro

Het is gelukt. Had ik nooit gedacht. Na 18 km kwam de berg. Ik dacht: tegen die tijd heb ik wel genoeg km in de benen, 600 m. klimmen lukt dan niet meer. Zowaar, met wat extra sinaasappelsap en een banaan en zo is het me gelukt die pukkel op te lopen. Wat een voldoening. Het is telkens weer de keus tussen het al dan niet luisteren naar pijntjes en ongemakken die je wel of niet serieus moet nemen. Ervaring leert tot nog toe dat als je zo'n tocht aan gaat je bereid moet zijn af en toe enig ongemak te verdragen.Als ik om me heen kijk hebben we geen klagen. Vooral smensen knieen hebben het nogal te verduren. Veel mensen met bandages om hun knieen. Afgelopen nacht werd ik wakker met pijn in mijn knie. Vandaag overdag geen centje pijn. Snap het maar. Ikke niet.

Het weer blijft mooi.Tuurlijk is het peentjes zweten berregie op maar voor de rest prima wandelweer.

Vandaag voor het eerst een specht gehoord. Tijdens onze wandelingen in NL vaste prik. Hier niet. We worden hier vooral vergezeld door de koekoek. Nog geen dag gemist. Soms al smorgensbij de eerste peer honderd meter.

Telkens weer nieuwe mensen. Vandaag iemand die 5 dagen later dan ons gestart is in St, Jean Pied de Port. 40 km op een dag. Hoe doe je dat. Meerdere dagen achter elkaar op 800 km. Wel met bandages ,dat weer wel maar niet te stuiten. Als een wervelwind.

Rozen te kust en te keur hier in Spanje. Eerste voornemen voot thuis. Veel meer rozen in de tuin.

Dag allemaal, kussies,doei.

Reacties

Reacties

Ewout

Toegegeven, jullie lopen elke dag een heel eind, maar om nou te spreken over ‘de eerste paar honderd KILOmeter’! Jouw struisvogelmomentje, zullen we maar zeggen!

Fijn dat het bedwingen van die pukkel zo goed verliep, en dat dat pijntje in de knie zo snel weer is weggezakt. Als ik het goed begrijp zijn er veel mensen die na het bereiken van Santiago de reis meteen kunnen voortzetten naar Lourdes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!