RoelandenMargaopdeCamino.reismee.nl

dag 9 naar Azofra 23 km

Weer een prima wandeldag. Heerlijk wandelweer. Langs druiven/wijnvelden. Boterhammetje in het gras om tenslotte aan te komen bij een albergue met pracht binnenplaats en een groot verkoelingsbad voor je voeten. Voor het eerst sinds we hier zijn een tweepersoonskamet voor 7€ per nacht.Hoe fijn kan het zijn om even weer wat privacy te hebben en niet je enkel te kunnen bewegen rondom je hoogslaper. Grappig is dat, we vonden hat al heel gewoom en als het dan weer een keer anders is is het weer helemaal fijn.

Fijn is het hier sowieso. Wandelen, albergue opzoeken. Je bent benieuwd wie hier ook gaan slapen. En natuurlijk zijn er vertrouwd geworden gezichten. Ook verlies je mensen uit het oog omdat ze sneller of langzamer gaan. Veel Koreanen die elkaar vaak opzoeken in pauzes of bij het avondeten. Altijd vriendelijk, het begroetingsknikje. Onze 70plussers van gisteravond waren er ook. Zij was eergisteren ziek aangekomen maar een dag rusr en een soepje speciaal voor haar gemaakt was ze er weer helemaal. Als een wel heel kekke tante kwam ze vanmiddag binnenlopen, haar man trouwens ook. Ik stond net ons wasje op te hangen en werd hartelijk begroet met' hey marga'.

Boodschappen bij de buurtsuper voor je avondeten, eventueel al voor de volgende dag als je vooraf al weet dat je lang moet lopen voordat je iets tegenkomt waar je wat kan kopen. Wel extra gewicht in je rugzak.

Marga

Al negen dagen op pad en nog geen momet verveeld. Zelfs routine wordt uiteindelijk gewoon. We passeerden vandaag Najere, een mooie maar vwat drukkere plaatss en liepen door naar Azofra, een `echte` pelgrimsplaats. Meer dorpjes zijn in loop der eeuwen ontstaan door de Camino. Inmiddels wordt daar een flinke boterham aam verdiend. Toch blijft alles low profile. We kochten vanmiddag een kar vol voor avondeten en ontbijt voor gewoon tarief. De buurtsuper is nog een kruidenier als vroeger, afrekenen duurt een eeuwigheid maar een pelgrim kent geen tijd, so cool...

Misschien wel voor het eerst had ik een medidatief moment. Tussn Najere-Azofra waren we ruim een uur in totale stilte, geen pelgrim in de buurt. Het was vreemd en ook gewoon, bij aankomst waren we allebei dik tevreden.

Zo af en toe je eigen potje maken is ook leuk. Je scharrelt met alle anderen in de keuken en schikt wat in. De keuken is internationaal.